چگونه یک کسب‌ و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟

چگونه یک کسب‌ و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟
چگونه یک کسب‌ و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟

در این پست شما چارچوب کلی راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی را یاد می گیرید همانطور که می دانید راه اندازی هر کسب و کاری نیاز به دانش و کسب علم و تجربه در آن حوزه است. لذا قبل از راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی و مجازی باید با اصول آن آشنا شوید که در زیر به مهم ترین موارد آن اشاره می کنیم. لطفا تا انتهای این مقاله با من همراه شوید .

برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی، از ایده تا کسب ثروت، پنج گام اساسی باید برداریم:

  1. شناخت انواع کسب و کار اینترنتی
  2. ایده‌ کسب و کار اینترنتی و بیزینس مدل
  3. مهارت‌های کسب و کار اینترنتی
  4. راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی
  5. توسعه و مدیریت کسب و کار اینترنتی

گام اول

انواع کسب و کار اینترنتی

در اینجا با انواع مدل های کسب و کار اینترنتی آشنا خواهید شد. با شناخت این مدل‌ها می‌توانید برای شروع و راه اندازی کسب و کار اینترنتی بهتر تصمیم بگیرید. ببینید کدام نوع کسب و کار اینترنتی برای شما میسر و جذاب‌تر است.

۱- فروش محصولات فیزیکی

در این مدل کسب و کار اینترنتی شما نیاز به محصولات فیزیکی برای فروش دارد. منظور از محصولات فیزیکی هر نوع محصولی است که باید برای فروش آن سیستم ارسال و تحویل فیزیکی داشته باشید. به این سیستم تحویل دلیوری Delivery گفته می‌شود.

الف- فروش مستقیم

ب- فروش واسطه‎ای

۲- فروش محصولات مجازی

در این مدل کسب و کار اینترنتی شما دیگر نیاز به محصولات فیزیکی ندارید. بلکه نیاز به محصولات مجازی دارید. منظور از محصولات مجازی هر نوع محصولی است که برای فروش آن نیاز به سیستم ارسال و تحویل فیزیکی نداشته باشید. سیستم تحویل یا دلیوری Delivery شما به‌صورت مجازی و آنلاین اتفاق می‌افتد.

۳- فروش خدمات

در این مدل کسب و کار اینترنتی انواع خدمات از طریق اینترنت ارائه می‌شوند. خدماتی مانند مشاوره، رزرو هتل، خرید بلیت هواپیما و قطار به‌صورت آنلاین. رزرو یا خرید همایش و کنسرت. خرید بلیت سینما که در ابتدای مقاله مثال زدیم.

۴- کسب و کارهای اینترنتی مبتنی بر محتوا

یکی از بهترین و کم درد سرترین مدل های کسب و کار اینترنتی، مدل درآمدزایی از تولید محتوا و فروش محتوا است. شاید به جرات بتوان گفت یکی از بهترین مدل های کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه، تولید محتوا است. تولید محتوای باارزش و تبدیل آن به پول و ثروت. هم می‌توانید به‌صورت مستقیم محتوا را به پول تبدیل کنید و هم به‌صورت غیرمستقیم! در ادامه به آموزش این روش به‌صورت مفصل خواهیم پرداخت.

۵- کسب و کار اینترنتی مبتنی بر مهارت و تخصص

یکی دیگر از مدل های کسب و کار اینترنتی، فروش مهارت و تخصص از طریق اینترنت است. ممکن است شما مهارت برنامه‌نویسی داشته باشید. مهارت طراحی سایت، مهارت سئو، مهارت بازاریابی اینترنتی و سئو. این مهارت‌ها قابلیت فروش هستند. با انجام دادن پروژه‌های مختلف می‌توان درآمد بسیار خوبی از اینترنت کسب کرد. مهارت‌های کسب درآمد از اینترنت در دنیای امروز بسیار اهمیت پیداکرده‌اند. ما در دوره غیرحضوری و قابل دانلود کسب و کار اینترنتی، تمام این مهارت‌ها را به شما آموزش می‌دهیم.

گام دوم

ایده های کسب و کار اینترنتی

تا اینجا با انواع کسب و کار اینترنتی آشنا شدیم و در ادامه با انواع ایده های کسب و کار اینترنتی:

۱- ایده فروش محصولات فیزیکی

همان‌طور که قبلاً اشاره شد شما یا تولیدکننده و توزیع‌کننده کالا هستید یا فقط واسطه فروش. برای این کار نیاز به ایده عجیب‌وغریبی ندارید. فقط کافیه محصولات خودتان را با راه اندازی فروشگاه اینترنتی به فروش برسانید.

۲- ایده فروش محصولات مجازی

ایده راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی مبتنی بر فروش محصولات مجازی. فروش انواع فایل دیجیتالی که برای فروش آن نیاز به سیستم ارسال و تحویل فیزیکی نداشته باشید، ایده جذابی است.

۳- ایده فروش خدمات

در این بخش چند ایده فروش خدمات به شما معرفی می‌کنیم و در ادامه یک هدیه ویژه به شما خواهیم داد.

۱-۳- مشاوره اینترنتی

ایده کسب درآمد از اینترنت با مشاوره. در زمینه‌ای تخصص دارید؟ اگر جوابتان مثبت است پس می‌توانید از این ایده برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی با سرمایه کم کسب درآمد کنید.

۲-۳- طراحی گرافیکی

این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم این است که اگر توانایی‌های گرافیکی دارید، باید بدانید مشتریان بسیاری برای کسب‌وکارشان به دنبال لوگو، طراح‌های گرافیکی و کارهای هنری هستند.

۳-۳- اختراع

پیش‌ترها، مخترع بودن یک هدف دست‌نیافتنی بود، و گاها افراد برای توجیه روانی بودنشان از این اصطلاح استفاده می‌کردند. ولی دیگر این‌چنین نیست! با پلتفرم‌هایی مانند مرکز ایده و اختراعات تجاری ایران،‌ تأمین سرمایه‌ی مالی برای ایده‌ها و اختراع‌ها ممکن است.

۴-۳- خدمات کاریابی

می‌توانید شرکت خودتان را تأسیس کنید و به سایر شرکت‌ها خدمات استخدامی ارائه دهید.

۴- ایده تولید محتوا

یکی از ایده های عالی کار در منزل می‌تواند تولید محتوا باشد. فرقی نمی‌کند آگهی می‌نویسید یا مقاله یا کتاب الکترونیکی، محتوا باید توسط فردی نوشته شود. یکی از جاهایی که بیشترین تقاضا برای خلق محتوا وجود دارد، در بخش شبکه‌های اجتماعی است.

۵- ایده های مبتنی بر مهارت و تخصص

در اینجا شما بر اساس مهارت، دانش و تجربه و تخصص خود می‌توانید یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید. ایده های مختلفی وجود دارد که شما بر اساس مهارت و تخصص خود بتوانید به کسب درآمد اینترنتی بپردازید. چند مورد از این ایده ها را در ادامه به شما ارائه می‌دهیم.

ایده های کسب و کار اینترنتی اجرا نشده در ایران

همه در جستجوی ایده های کسب و کار اینترنتی اجرا نشده در ایران هستند. اما این کاملاً اشتباه است. چیزی که از خود ایده ها بسیار مهم‌تر است بیزینس مدل شماست. آیا می‌دانید اینترنت بیزینس مدل چیست؟

گام سوم

مهارت‌های لازم برای کسب‌ و کار اینترنتی

مهارت‌های لازم برای کسب‌ و کار اینترنتی
مهارت‌های لازم برای کسب‌ و کار اینترنتی

اگر شما محصولات مشخصی دارید یا حتی ایده ناب، برای راه اندازی و مدیریت یک کسب و کار اینترنتی به مهارت‌هایی نیاز دارید. البته شما می‌توانید این کار را برون‌سپاری کنید اما باید بدانید برون‌سپاری ممکن است هزینه زیادی داشته باشد. پس بهتر است برخی مهارت‌های لازم را کسب کنید.

مهارت‌های اصلی برای کسب و کار اینترنتی عبارت‌اند از:

۱- ارزیابی ایده

۲- طراحی بیزینس مدل

۳- طراحی سایت حرفه‌ای

۴- تولید محتوا

۵- بازاریابی اینترنتی

۶- طراحی سیستم فروش

۷- تبلیغ نویسی در وب

۸- بازاریابی شبکه های اجتماعی

۹- سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

۱۰- توسعه و مدیریت سایت

گام چهارم

راه اندازی کسب‌ و کار اینترنتی

راه اندازی کسب‌ و کار اینترنتی
راه اندازی کسب‌ و کار اینترنتی

تا اینجا مفصلاً در مورد انواع کسب و کار اینترنتی و ایده های مختلف صحبت کردیم. و همچنین در مورد مهارت‌های لازم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی. در این گام آماده راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی پولساز و موفق هستید.

مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی:

۱- ثبت دامنه مناسب
۲- انتخاب هاست مناسب
۳- طراحی سایت با آخرین متد روز دنیا
۴- ایجاد هویت برند در طراحی
۵- تولید محتوای مناسب با برند

گام پنجم

توسعه و مدیریت کسب و کار اینترنتی

توسعه و مدیریت کسب و کار اینترنتی
توسعه و مدیریت کسب و کار اینترنتی

۱- معرفی سایت به موتورهای جستجو

۲- بهینه سازی سایت برای گوگل SEO

۳- سیستم فروش حرفه‌ای

۴- طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج

۵- پیاده‌سازی تکنیک‌های بازاریابی اینترنتی

۶- آنالیز دقیق رفتار کاربران در سایت

۷- طراحی قیف بازاریابی

چرا کسب‌ و کار اینترنتی؟

کسب‌ و کار اینترنتی یعنی اینکه که بدون اینکه در محل کارتان باشید و حتی بدون اینکه در حال انجام کاری باشید کسب درآمد کنید.

آیا تاکنون این احساس را داشته‌اید که فقط با داشتن یک کسب و کار در اینترنت و چند ساعت کار روزانه درآمدی چند برابر حقوق ثابت کارمندی داشته باشید؟

آیا می‌توانید تصور کنید که زمانی که در حال تفریح و در مسافرت هستید پیامک‌های واریز پول به‌حساب آنلاین سایت شما پیوسته برایتان ارسال شود؟

پس همین حالا دست‌به‌کار شوید و یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید.

دنیای واقعی را فراموش کنید!

وقتی از ایده‌های جدید خود با دیگران صحبت می‌کنید اغلب این جمله را می‌شنوید: این کار جواب نمی‌دهد!

دنیای واقعی جای کسل کننده‌ای برای زندگی است. جایی که ایده های جدید و مفاهیم تازه‌ در آن هیچ جایگاهی ندارند.

در دنیای واقعی یک اصل وجود دارد: خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو!

در دنیای واقعی هیچ‌کس آماده دگرگونی نیست. و بدتر این‌که آن‌ها می‌خواهند شما را در چاله‌ای که خودشان زندگی می‌کنند، فرو برند.

اگر مشتاق و جاه‌طلب باشید، سعی می‌کنند به شما ثابت کنند که ایده‌هایتان نشدنی ست. و زمانتان را بابت پیگیری این ایده‌ها هدر ندهید.

توجهی به آن‌ها نکنید! دنیای آن‌ها همراه با همین واقعیت‌هاست. اما این به این معنا نیست که شما مجبورید در دنیای آن‌ها زندگی کنید.

در دنیای واقعی نمی‌توان ۴۰ نفر کارمند در تمام کشورهای دنیا داشت. در دنیای واقعی نمی‌توان میلیون‌ها مشتری را بدون بخش فروش و مشتری جذب کرد. اما با بازاریابی اینترنتی این حجم از فروش امکانپذیر است.

در دنیای واقعی فاش کردن فرمول موفقیت رسم نیست! اما در دنیای دیجیتال تمام این کارها را می‌توان انجام داد.

دنیای واقعی توجیهی است برای تلاش نکردن و قطعاً این نوع نگرش، هیچ آورده‌ای برای شما نخواهد داشت.

از همین امروز نگرش‌تان را تغییر دهید و تصمیم بگیرید همرنگ جماعت نباشید!‌

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد

0