برنامه ريزي آموزشي در شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي

عنوان تحقیق : برنامه ريزی آموزشی در شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبی

تعداد صفحات : 12

فرمت فایل : word

بخش هایی از متن تحقیق :

مقدمه

  • برنامه ريزي

واژه برنامه ريزي از نظر كاربردي، معنايي وسيع دارد. ما در مكالمات روزانة‌ خود غالباً آن را به صورتهاي مختلف به كار مي بريم:

‍«برنامه كار من اين است كه …. «برنامة‌ امروز من مراجعه به فلان موسسه….» براي هفته آينده برنامه ريزي كرده ام كه به فلان منطقه مسافرت كنم. الان برنامه ام آن است كه بروم بازار خريد كنم…. «برنامة‌اين ترم تحصيلي چنين است و براي ترم آينده چنان خواهد بود…» برنامه كلاسي امروز عبارت است از : زنگ اول رياضي – زنگ دوم زبان و… و غيره

ما هر يك از فعاليتهاي ياد شده را تحت عنوان «برنامه» ياد مي كنيم . در صورتي كه مفهوم بسياري از آنها در حقيقت برنامه و برنامه ريزي نيست بلكه قصد و اراده و ميل ما را در انجام كارها نشان مي دهد.

برنامه ريزي به مفهوم ساده ودر عين حال عملي كلمه عبارت است از طرح و تهيه نقشه محاسبه شده براي رسيدن به هدف يا هدفهاي مورد نظر . پس قبل از آن كه به كار برنامه ريزي بپردازيم اول بايد هدف يا هدفهاي خاصي را در ذهن خود مشخص كنيم سپس براي رسيدن به آنها به طرح نقشه و پيش بيني هاي لازم بپردازيم.

ما در زبان فارسي از مفاهيم مختلف: طرح ، پروژه ، برنامه درسي، آموزشي، تقويم درسي هفتگي …. به نام برنامه و برنامه ريزي ياد مي كنيم البته هر يك از اين مصاديق مفهوم و اعتبارموضوعي خاصي داشته كه يا ديگري تفاوت كلي دارد. (فرجاد، محمدعلي، اصول برنامه ريزي آموزشي و درسي)‌.

 

 

0/5 (0 Reviews)
مراحل خريد فايل دانلودي
اگر محصول را مي پسنديد لطفا آنرا به اشتراک بگذاريد.

دیدگاهی بنویسید

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد

0