تاثیر ژن و محیط بر روی ورزش

عنوان تحقیق : تاثیر ژن و محیط بر روی ورزش

تعداد صفحات : 9

فرمت فایل : word

بخش هایی از متن تحقیق :

تاثير ژنتيك در ورزش :

دنياي ورزش معمولاً به ژنتيك مرتبط مي گردد . به طور مثال در ورزش بدنسازي درست است كه فرد مي بايست خوب تمرين كند و خوب بخورد اما بهترين برنامه هاي تمريني و بهترين رژيم هاي غذايي سبب نخواهد شد كه يك بدنساز معمولي به آرنولد شوارتزينگر مبدل گردد تنها راهي كه مي توان آرنولد شد در اين است كه والدين آرنولد را داشته باشيم و پس از آن است كه با تمرين و رژيم غذايي مناسب امكان مبدل شدن به آرنولد دور از ذهن نخواهد بود .

كليه فاكتورهاي جسمي مانند ژنتيك ، قد ، استخوانبندي ، تعداد سلولهاي عضلاني و نقاط ذخيره چربي در بدن را ديكته مي كند .

مهمترين فاكتوري كه ژنتيك تعيين كننده آن مي باشد طول و پنهاي عضلات مي باشد .

يك عضله بلند داشتن سايز عضلاني بالاتر از حد متوسط را گارانتي مي نمايد و يك عضله كوتاه نشانه داشتن سايز عضلاني كمتر از حد متوسط مي باشند داشتن عظلات خيلي بلند و خيلي كوتاه جزو موارد نادر و انگشت شمار به شمار مي آيد .

آنهاي كه فكر قهرماني در اين رشته را دارند و استعداد ژنتيكي اين ورزش را ندارند بي مورد بدن خود را مورد حمله استروئيدها قرار مي دهند . به همین علت است كه در اکثر رشته ها در کشور های پیشترفته از میان نو جوانان و خرد سالان چندین نفر را انتخاب کرده و روی آن ها سرمایه گذاری می کنند.

تاثير ژن ومحيط بر روي ورزشكاران :

دوندگان برجسته ماراتون اغلب لاغروسبك هستند ، شناگران ماهروحرفه اي داراي پاهاي قوي وبزرگ هستند و وزنه برداران داراي ماهيچه هاي فوق العاده قوي با دستان و پاهايي كوتاه مي باشند.

حال اين سئوال مطرح است كه آيا شكل فيزيكي بدن ونحوه حركت وكاربدن ، فرد را با يك رشته ورزشي تخصصي هماهنگ مي كند يا بدليل انتخاب رشته ورزشي، بدن فرد درمسيري مشخــص توسعه وپرورش مي يابد؟

 

0/5 (0 Reviews)
مراحل خريد فايل دانلودي
اگر محصول را مي پسنديد لطفا آنرا به اشتراک بگذاريد.

محصولات مرتبط

دیدگاهی بنویسید

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد

0