تحقیق در مورد دوران بارداری و زایمان

عنوان تحقیق : دوران بارداری و زایمان

تعداد صفحات : 80

فرمت فایل : WORD

بخش هایی از متن تحقیق :

مقدمه :

رفتارهای جنسی در انسان متفاوت بوده و تحت تاثیر متقابل عوامل پیچیده ای مانند روابط شخصی با دیگران ، موقعیتهای زندگی در فرهنگی است که وی در آن زندگی می کند. عوامل شخصیتی ، ساختار زیست شناختی و تصویر ذهنی فرد از خود نیز در تمایلات جنسی اش تاثیر می گذارد.تحقیقات نشان می دهد که مسائل جنسی از لحاظ اهمیت در ردیف مسائل درجه اول زندگی زناشوئی قرار دارد. سازگاری در روابط جنسی از عوامل موثر بر خوشبختی در زندگی است. بطوریکه اگر این روابط ارضا کننده و کامل نباشد منجر به مشکلات شدید می گردد. از سوی دیگر در حاملگی تغییرات مهمی از نظر تشریحی و فیزیولوژی روانی و اجتماعی در زنان بوجود می آید که تطابق با این همه تغییرات مشکل بوده  فلذا حاملگی یک دوره بحرانی  از زندگی یک زن محسوب می شود. در این دوره بی ثباتی و مشکل در روابط جنسی نسبتا شایع بوده و  خود را به عناوین مختلف نشان می دهد. بعلت فرهنگ خاص حاکم بر جامعه ، گفتگو در مورد این مسائل برای زوجین دشوار می باشد. ماماها در این راستا دارای نقش مشاوره ای ارزنده ای جهت رفع مشکلات تا حد ممکن  و تبدیل این دوره به  دورانی  با روابط زناشوئی سالم، . پربار و موفق می باشند. از آنجائیکه شناخت مشکل اولین قدم در جهت یافتن راه حل می باشد . لذا بر آن شدیم تا مشکلات جنسی مادران باردار مراجعه کننده به مراکز بهداشتی و درمانی شهر تبریز را مورد مطالعه قرار دهیم.

انواع روش های غیردارویی تسکین درد زایمان

۱-تن آرامی

۲- استراتژیهای تحریک پوستی

۳- استراتژیهای تحریک حسی

۴-استراتژیهای شناختی

تن آرامیRelaxation

تحقیقات نشان داده تن آرامی موثرترین روش غیردارویی برای مواجه با استرس زایمان است.ترس و استرس موجب فعال شدن سیستم سمپاتیک و در نتیجه افزایش ضربان قلب، فشارخون وتنفس می شود.همچنین در زمان لیبر ترس و تنش موجب انقباض عضلات و استفاده از اکسیژن می شود. انقباض عضلات شکمی موجب مقاومت در برابر کنترکشنهای رحمی و استفاده از اکسیژن می شود درنتیجه اکسیژن کمتری به جنین می رسد.از طرفی انقباض عضلات ساخت اسید لاکتیک را افزایش می دهد که خود موجب درد می شود.

یاد گرفتن روشهای تن آرامی در زمان حاملگی موجب می شود اکسیژن بیشتری به بافتهای بدن وهورمونهای استرسی کمتری به جنین برسد. در زمان لیبر نیز فرد انرژی بیشترو استرس کمتری خواهد داشت.تن آرامی بعد از زایمان نیز موجب می شود فرد به نیازهای نوزاد بهتر پاسخ دهد،شیردهی بیشتر،افسردگی کمتر و عزت نفس بالاتری را تجربه کند.

0/5 (0 Reviews)
مراحل خريد فايل دانلودي
اگر محصول را مي پسنديد لطفا آنرا به اشتراک بگذاريد.

دیدگاهی بنویسید

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد

0