تحقیق در مورد تکنولوژی پلاستیک ها

عنوان تحقیق : تکنولوژی پلاستیک ها

تعداد صفحات : 33

فرمت فایل : word

بخش هایی از متن تحقیق :

مقدمه :

هدف از تكنولوژي پلاستيكها به دست ديد كلاي از تمام زمينه دانش مربوط به پلاستيكها از جمله طراحي وتوليد آنهاست . براي فهم فراروش  و كاربر پلاستيكها داشتن دانش علمي درباره شيمي ، و خواص و فنون آزمون بسيار سودمند است . تمام پلاستيكها بر مواد بسياري استوارند شيمي و تكنولوژي  پلاستيكها را با ارائه توضيحي  از مكانيسم هاي بسياري آغاز مي كنيم و سپس به خواص ،  شيوه رفتار ، و بر هم كشش آنها در برابر محيط  مي پردازيم .

روشهاي فراروش ، پركننده ها ، توانده ها ، چسبها و روشهاي آزمون ،  همراه با بيان برخي مفاهيم مربوط به طراحي پلاستيكها ، مطرح خواهد شد .

قلمرو پلاستيك به سرعت در حال گسترش است وهر ساله مواد و روشهاي نوين فراروش پيدا مي شود .

انسانهاي اوليه با استفاده از بسیاری طبيعي ابزار و سلاح مي ساختند اما در اواخر قرن نوزدهم بود كه انسان توانست ، با تغيير شكل دارد بسپارها ، موفق به آفرينش پلاستيكها ، كه در آغاز از تغيير شكل  و اصلاح مواد طبيعي بساري تهيه شدند ، گردد .

نتيروسلولوز  ، نخستين پلاستيك مهمي بود كه بصورت تجاري  درآمد . سلولوز در حالت طبيعي ، ذوب نمي شود و در حلالهاي  عادي هم نامحلول است نتيرودار كردن سلولوز سبب مي شود تا قابل انحلال گردد و در اثر گرما  نيز شكل پذيري پيدا كند . در سال 1870 پلاستيكي بنام سلولوئيد  وارد بازار شد . اين ماده شفاف ، سفت و قالب پذير از طريق نرم كردن  نتيرو سلولوز با كافور به دست مي آمد . سلولوئيد براي تهيه  اشياي معمولي نظير برس ، شانه ، فيلم عكاسي ، چسب ، الياف  لاك شيشه اي  ايمني اتومبيل به كار مي رفت .

0/5 (0 Reviews)
مراحل خريد فايل دانلودي
اگر محصول را مي پسنديد لطفا آنرا به اشتراک بگذاريد.

دیدگاهی بنویسید

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد

0