تحقیق در مورد محیط زیست انسان

عنوان تحقیق : محیط زیست انسان

تعداد صفحات : 21

فرمت فایل : word

بخش هایی از متن تحقیق :

آنچه ما را احاطه كرده ، آنچه ما بر آن اثر مي گذاريم و آنچه ما را متأثر مي سازد تشكيل دهنده محيط زيست ما است بر اين اساس همسايه ما ، خانه ما و كوچه ، خيابان و حتي سگهاي ولگرد خيابان به همان اندازه به محيط زيست ما تعلق دارند . كه جنگلها و پرندگان قسمتي از محيط زيست ما را تشكيل مي دهند . همچنين خورشيد ، ماه ، سيارات ، آب و هوا‌ ، همه و همه عوامل و بخشهايي از محيط زيست ما مي باشند .

بدين ترتيب پيچيدگي و تو در توئي محيط زيست انسان بر ما آشكار ميشود در نتيجه براي سهولت امر و دستيابي به تعريفي عملي – علمي و روش و و نظم محيط زيست را به سه بخش كلي تقسيم مي نماييم ، لكن بايد در نظر داشت كه اين سه بخش هميشه با يكديگر در ارتباط بوده ، نسبت به يكديگر كنش متقابل داشته و در عالم واقع هرگز از هم تفكيك پذير نيستند . در هر صورت سه بخش مذكور عبارتند از :

  • محيط زيست طبيعي
  • محيط زيست مصنوعي يا شهر
  • محيط زيست اجتماعي

1- مفاهيم و تعاريف اوليه

الف : محيط زيست طبيعي

اين بخش از محيط زيست در بر گيرنده قسمتي از فضاي سطح كره زمين است كه به دست بشر ساخته نشده است . مانند كوه ها ، دشتها ، جنگلها ، درياها ، حيات وحش و امثالهم .

هر چند انسان متمدن امروزي در اين بخش از محيط زيست تغييرات فاحشي پديد آورده ، ولي با اين وجود در ماهيت طبيعي بودن عوامل تشكيل دهندة اين بخش از محيط زيست دگرگوني ايجاد نشده است .محيط زيست طبيعي را مي توان به دو بخش كلي جاندار و بيجان تقسيم نمود :

الف : طبيعت بيجان : هوا ، آب ، خاك

ب : طبيعت جاندار : پوشش گياهي ، حيات وحش

مجموعه طبيعت بيجان و جاندار تشكيل دهندة فضاي زندة كرة خاكي يا بيوسفر مي باشد . انرژي لازم براي زندگي و ادامه زندگي در فضاي زنده از انرژي خورشيد تأمين مي گردد. با آنكه بيو سفر با خورشيد همواره در رابطة انرژتيك قرار دارند ، بيوسفر فضايي است محدود و بسته و فقط به خاطر دريافت انرژي ميتوان آنرا سيستمي گشوده تلقي نمود . بنابراين ، بيو سفر در ساير موارد سيستمي است بسته كه انسان نيز با تمام فتوحاتش جزئي از اين سيستم بسته محسوب مي شود .

0/5 (0 Reviews)
مراحل خريد فايل دانلودي
اگر محصول را مي پسنديد لطفا آنرا به اشتراک بگذاريد.

محصولات مرتبط

دیدگاهی بنویسید

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد

0