سیگنال صوت و روش های تولید آن

عنوان تحقیق : سیگنال صوت و روش های تولید آن

تعداد صفحات : 19

فرمت فایل : word

بخش هایی از متن تحقیق :

چكيده

در فصل اول به معرفي سيگنال صوت و روشهاي توليد آن مي پردازيم.

در فصل دوم اين پايان نامه، بلوك دياگرام مربوط به ساختار Audio Equolaizer و توضيحي مختصر در باره نحوه كار آن را خواهيم ديد.

در فصل دوم، تعريف فيلتر و سنتز مدار و همچنين معرفي پارامترهاي فيلتر را مي‌آوريم فصل چهارم، دو تقريب معروف چبي شف و باتر ورث را به اختصار توضيح ميدهد. سپس در فصل پنجم و ششم، پس از مقايسه فيلترهاي فعال و غير فعال، استفاده از تقويت كننده عملياتي را در فيلترهاي فعال بالاگذر و پائين گذر و ميان گذر خواهيم ديد.

و پس از آن به معرفي فيلترهاي فعال به كار رفته در اين Audio Equolaizer خواهيم پرداخت.

فصل هفتم كاربردهاي مختلف LM380 را به عنوان تقويت كننده صوتي، بيان مي كند. پس از آن در ضمينه (1) چند نمودار كاربردي، در فيلترهاي فعال را خواهيم ديد.

و در انتها نيز Datasheet مربوط به LM380 آمده است.

فصل دوم

2-2: يكنواخت ساز صوتي:

هرگاه بخواهيد بخشي از طيف صدا را مورد تاكيد يا رد قرار دهيد از فيلتر فعال استفاده ميكنيد.

اغلب وقتها براي پاسخهاي Low-pass و high-pass از فيلتر افتان و براي كاربردهاي Band-pass براي كاربرد عمومي صدا از مقادير متوسط Q (يعني از 2 تا 5) سر و كار داريم. اين امر  به اين معناست كه فيلترهاي فعال براي مصارف عمومي صدا بسيار سالده مي باشد.

يكي از معروفترين شكلهاي تغيير دهنده طيف، يكنواخت ساز گرافيكي مي باشد كه بلوك دياگرام آن را در شكل (1-1) مي بينيد. اين نوع يكنواخت ساز شامل مجموعه اي از پتانسيومترها مي باشد كه به منظور تاكيد يا تائيد قسمتي از طيف صدا به كار برده مي شوند. از يكنواخت ساز گرافيكي در بهبود صداي واقع در اتاقها، تغيير صداي ابزار موسيقي، اضافه كردن جلوه هاي ويژه به يك قسمت صداي ضبط شده خام، براي بهبود صحبت در كانال و اموري از اين قبيل استفاده مي شود.

كانال هاي فيلتر از يك op.amp، Q پائين و فيلترهاي Band-pass فعال تشكيل شده است. اين ابزار گفته شده معمولاً درون حلقه فيدبك تقويت كننده كه در شكل بالا نمايش داده شده است قرار مي گيرد.

اين فيدبك عمل تقويت يا قطع بوجود مي آورد.

خروجي اين يكنواخت ساز از طريق يك تقويت كننده صوتي به بلندگوها مي رسد. بايد در نظر داشت كه تقويت كننده صوتي بايد متناسب با توان بلندگو و همچنين مقاومت دروني آن در نظر گرفته شود. شكل (2-1) يك كيت استريو كه داراي 18 كانال يكنواخت ساز است را نشان مي دهد.

فصل سوم

1-3: سنتز و آناليز مدار:

تعريف آناليز و سنتز مدار د ر دياگرام شكل (1-3) نشان داده است. آناليز مدار به محاسبه پاسخ يك مدار يا سيستم مشخص به تحريك داده گفته مي شود. طراحي يا سنتز مدار شامل يافتن يك مدار سيستم است كه در آن پاسخ مشخصي به تحريك داده شده مد نظر مي باشد.

درحاليكه دو عمل مذكور بنظر مي رسد كه معكوس يكديگر هستند، ولي سه فرق اساسي دارند:

  • يك مساله آناليز همواره يك راه حل دارد، ولي يك مسئله طراحي ممكن است راه حلي نداشته باشد.
  • يك مسأله آناليز همواره يك راه حل واحد دارد، ولي اگر يك مسئله طراحي قابل حل باشد ممكن است چندين راه حل داشته باشد.
  • در آناليز مدار، چند روش اساسي محدود وجود دارد، ولي در طراحي مدار چندين تكنيك مختلف وجود دارد كه بستگي به نوع كاربرد مدار يكي يا چند تا از اين روشها اختيار مي گردد.

بنابراين سنتز روشي علمي است كه بر اساس آن مدار يا سيستمي طراحي مي گردد، بطوريكه پاسخ آن به تحرك مشخصي، شرايط خاصي داشته است.

0/5 (0 Reviews)
مراحل خريد فايل دانلودي
اگر محصول را مي پسنديد لطفا آنرا به اشتراک بگذاريد.

محصولات مرتبط

دیدگاهی بنویسید

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد

0