دانلود طرح توجیهی کارگاه جوشکاری
عنوان طرح : کارگاه جوشکاری
تعداد صفحات : 9
فرمت فایل : word
بخش هایی از متن طرح :
1- مأموريت |
جوشكاري از معمولي ترين فرآيندهاي ساخت و توليد مي باشد كه در صنايع مختلف استفاده مي شود. با توجه به اينكه اين فرآيند قابليت اتوماسيون و اعمال روش هاي جوشكاري مختلف مي باشد. لذا اين فرآيند به طور وسيع در صنايع كشور براي توليدات جوشكاري مورد استفاده قرار مي گيرد. در دنياي امروزه دهها روش جوشكاري ابداع شده است. كه براي انواع فلزات استفاده و از تكنيكهاي مختلف بهره مي گيرد. روش اتصال فلزات به يكديگر بوسيلة حرارت دادن آنها تا نزديك نقطة ذوب يا نقطه ذوب كه موجب آميختن فلزات به هم در محل اتصال مي گردد. |
3- تعريف و توصيف كسب و كار |
1- ج: كارگاه صنعتي واحدي است اقتصادي (بنگاه) مبادرت به توليد لوازم صنعتي مورد نياز جامعه مي نمايد. نياز جامعه علت به وجود آمدن كارگاه توليدي و صنعتي مي باشد. مديران و كارگران از طريق اين بنگاه امرار معاش مي نمايند.2- ج: هدف اين كسب فوق: 1- خدمت به جامعه مي باشد. 2- امورات زندگي كارفرما و يك يا چند كارگر مي باشد.3- ج: خدمات توليدي است و محصولات اين بنگاه اقتصادي لوازم مورد نياز جامعه مانند: آبگرمكن و منبع مي باشد.4- ج: به كارگيري سرمايه ريالي به منظور اهداف زير مي باشد. 1: درآمد جهت امورات زندگي. 2: توسعة سرمايه. 3: خدمات رساني به جامعه. 4: فعاليت (توليدي) صنعتي اگر فضاي وسيع باشد بهتر است معمولاً زمين هاي صنعتي ارزش افزوده دارند.5- ج: موفقيت متوسط به مهارت در كار مي باشد. هر چه مهارت ويژگي بالاتري داشته باشد به همان ميزان درجه موفقيت بالا است. البته درجه بالاي موفقيت بستگي به وجدان كاري نيز دارد.6- ج: يك واحد توليدي به مساحت 30 متر مربع به طول 6 متر و عرض 5 متر داراي يك زمين و انباري 70 متري و يك سرويس بهداشتي.7- ج: موارد اوليه از فروشندگان آهن آلات صنعتي تهيه مي گردد هرچه فاصله با كارگاه كمتر باشد مقرون به صرفه تر است. زيرا كرايه كمتر و صرفه جويي در وقت مي شود.8- ج: بنگاه توليدي (اقتصادي) كوچك از جمله بنگاه هاي زود بازده مي باشد كه زودتر خدمات رساني به جامعه دارد و قابل كنترل و از جهت حسابرسي زياد پيچيده نيست. و فروش كالاي توليدي هم به آساني صورت مي پذيرد. كارفرما (مدير) براي هزينه كردن مزد كارگران و هزينه هاي متفرقه مراحل زيادي را طي مي نمايد. كالاي توليدي هم كلي و جزئي به فروش مي رسد چون توليدات صنعتي از طريق حمل و نقل صورت مي پذيرد.9- ج: كيفيت توليد بهتر كالا- قيمت مناسب- اخلاق خوب (حسن خلق) احترام به مشتري- عدم غيش در معامله و صداقت از جمله ويژگي هاي است كه مي توان در بازار مؤثر باشد.10- ج: منبع بزرگ 50 ، منبع متوسط 200 ، منبع كوچك 350 جمع كل : 600 |
دیدگاهی بنویسید
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد